MILLEST SAAB ALGUSE KVALITEETNE POLEERIMISTEENUS

PÕHJALIK ETTEVALMISTUS

Nii poleerimis- kui vahatamisteenuse alustalaks on auto värvkatte põhjalik puhtaks pesemine. See ei ole tavaline 30-minutiline kiirpesu. Tähelepanu tuleb pöörata nurgatagustele, ukseavadele, rattakoobastele, velgedele jne, millele tavaliselt nii palju rõhku ei panda. Lisaks visuaalsele puhtusele peab värvkate olema enne poleerimist või vahatamist ka mehaaniliselt puhas, st. värv ei tohi jääda karedaks. Selleks tuleb kasutada erinevaid leotusvahendeid, millel igaühel on erinevad puhastamisomadused. Kui pesuvahenditega siiski ei saavuta värvkatte maksimaalset siledust, tuleb kasutada puhastussavi, mis eemaldab mehaaniliselt auto kerelt kareduse.

Miks see nii oluline on? Kui poleerida autot, mis ei ole piisavalt puhas, siis poleerketas lõikab neid mustuse ning kareduse osakesi poleerkettasse ning kraabib nendega tervet autot. Sellisest poleerimisteenusest ei ole midagi head loota. Sama võib öelda vahatamise kohta. Kui vaha ja värvkatte vahele jääb mustusebarjäär, ei ole vahal õiget nakkumist ja pealpüsivusaeg ning tulemus ei ole ootuspärased.

Karedus värvkattele võib tekkida erinevatel põhjustel – puuvaigud, piduritolm, metallipuru, sade jne. Kuid üheks levinumaks on kindlasti katlakivi, mis tekib autot pestes ning jättes selle kuivatamata. Keerulisem põhjus on sadestunud värvitolm, millega võid kokku puutuda kui su auto värvitöökojast välja sõidab. Sel juhul ei pruugi puhastussavi aidata, tuleb teostada vesilihv ning seejärel poleerida.

Auto puhtaks pesemisele järgneb põhjalik kuivatus suruõhu ja seemislapiga. Kuivaks peavad saama kõik detailide vahed ning avad, et poleerimise või vahatamise ajal veeniresid ei tekiks. Kuivatuskaabitsat ei soovita kasutada, see küll kiirendab oluliselt tööprotsessi, kuid kui auto kerel peaks kusagil olema üksik liivatera ja sellest kuivatuskaabitsaga üle tõmmata, on kriimustus sees. Parem on mitte riskida. Seejärel tuleb kõik pinnad kinni teipida, kuhu poleerketas vastu minna ei tohi – matt mustad plastikdetailid. Selliselt valmistangi töösse tuleva auto ette ja aega võtab see keskmiselt 2 – 2,5 tundi.

KVALITEETSED TÖÖVAHENDID

Väga oluline on kasutada oma töös kvaliteetseid töövahendeid. Erinevate tootjate vahendid toimivad erinevalt ning töötulemus jääb samuti erinev. Olen proovinud mitmete tootjate vahendeid, kuid parimat poleerimistulemust saavutavad Presta, Malco ja 3M. Kasutan neid kolme paralleelselt – olenevalt tööetapist on üks neist kolmest parem kui teised kaks. Näiteks parim pasta jämedaks poleerimiseks on Presta, kuid hologrammide eemaldust tehes eelistan 3M pastasid.

Samamoodi peavad kvaliteetsed olema poleermasin ja poleerkettad. Masinal peab olema piisavalt öökindlust, kasutusmugavust, võimsust ja hea pööretevahemik. FLEX pakub minu jaoks kõiki neid omadusi. Poleerkettaid kasutan 3M ning Presta omi. Väga oluline on kettaid pidevalt pesta. 

Lisaks töövahenditele ja pesuvahenditele peab töökojas olema korralik valgustus, sest selle järgi poleerimine toimubki. Hämaras valguses ei näe, mida teed.

SUUR TÖÖKOGEMUS NING SOOV PAKKUDA MAKSIMAALSET TULEMUST

Aastatepikkune töökogemus ning soov pakkuda vaid parimat võimalikku tulemust on lahutamatu osa kvaliteetse teenuse tagamisel.

Mul on üle 10 aasta kogemust autode ja mootorrataste poleerimise ning vahatamise valdkonnas. Lisaks olen aastaid kokku puutunud maalritöödega. Tunnen antud valdkonda läbi ja lõhki. Minu puhul ei ole tegemist autopesijaga, kes aegajalt autosid poleerib. Olen spetsialiseerunud autode poleerimisele ja vahatamisele. Teostan kõiki töid ise, teenuse kvaliteet ei kõigu, kuna kaadri voolavus puudub. Mulle on oluline maksimaalselt hea tulemus ning kliendi rahulolu. Teen oma tööd alati selliselt, et jään tulemusega väga rahule. Siis võin kindel olla, et ka klient jääb rahule.

LÕPPVIIMISTLUS

Peale poleerimist ja/või vahatamist ei ole töö veel lõppenud. Olulisel kohal on lõppviimistlus, mis teeb teenuse terviklikuks. Poleerimise käigus tekib tolmu, mis satub ukseavadesse ja mujale detailide vahedesse. Tagamaks korrektset lõpptulemust, tuleb kõik sellised kohad puhastada. Musta värvi plastik-, kummidetailid ja rehvid hooldada läigestava vahendiga. Alles siis kui kõik auto kere välised detailid on töödeldud, muutub lõpptulemus täiuslikuks.