MILLIST POLEERIMIST SU AUTO VAJAB

Selles artiklis tuleb juttu läigestavast ja süvapoleerimisest, milles seisneb nende erinevus ning millise teenuse kasuks tuleks otsustada.

LÄIGESTAV POLEERIMINE

Eesmärk on anda värvkattele värskust ja läiget. Nii nagu nimigi ütleb, on tegemist kergema ehk pindmise poleerimisega. Teenus sobib sõidukitele, mille värviseisukord on suhteliselt hea. Ei eemalda värvilt tugevamaid kahjususi.

Enamus teenusepakkujaid pakuvad seda teenust üheetapiliselt ehk ainult ühe kõige peenema poleerpasta ja poroloonkettaga läigestamisena. 
Mina teen seda 2 – 3 etapiliselt, olenevalt auto värvitoonist. Esimeses etapis poleerin villaketta ning keskmise abrasiivsuse pastaga, mis annab töötulemuse. Seejärel teen hologrammide eemaldust 1 – 2 etapiliselt. Heledatele autodele piisab üheetapiliselt ja tumedad autod vajavad kaheetapilist hologrammide eemaldust.

Miks ei tee ma seda nii, nagu teised teenusepakkujad? Kuna üheetapiline peenpasta ja poroloonkettaga läigestamine ei anna piisavalt head tulemust. Villaketas ning keskmine pasta on tunduvalt suurema poleerimistugevusega ning selliselt saavutab oluliselt parema pinna. Seepärast ongi minu poolt pakutava teenuse nimi “Läigestav poleerimine” mitte “Läigestamine“. Sellega seoses on ka poleerimisaeg 2 – 3 korda pikem võrreldes teiste teenusepakkujatega.

SÜVAPOLEERIMINE

Süvapoleerimise puhul on tegemist kõige põhjalikuma poleerimisteenusega. Töö käigus eemaldan värvi pinnalt kriimustuste võrgustiku ning kõik suuremad kriimud, mida on võimalik välja poleerida. Kriime, mis läbivad laki- või värvikihti, ei ole võimalik süvapoleerimise teel eemaldada. Värvkatet ei ole mõistlik liiga õhukeseks poleerida. Kuigi kõige sügavamatest kriimudest ei pruugi alati poleerimise käigus lahti saada, muutuvad need oluliselt vähem nähtavaks. Tulemuseks on ideaalses seisus värvipind, mis jääb perfektseks ka lähedalt vaadates. Süvapoleerimine annab autole väga sügava ja ilusa läike, teisisõnu uue auto välimuse.

Süvapoleerimist teen 3 – 5 etapiliselt, sõltuvalt auto värvitoonist ja laki tugevusest.

Esimeses etapis poleerin villaketta ja jämeda pastaga, mille käigus eemaldan värvkattelt kõik kriimustused, mida on võimalik välja poleerida. Kui võrrelda läigestava poleerimise ja süvapoleerimise esimest etappi, siis läigestava puhul on esimese etapi tööaeg 1 – 2 tundi, kuid süvapoleerimise tööaeg esimeses etapis varieerub 6 – 10 tunni vahel. Miks nii? Sest läigestava puhul on eesmärk anda läiget ning süvapoleerimise puhul saavutada maksimaalne tulemus. Teises tööetapis toimub esimese etapi lõikejälgede eemaldus 1 – 2 erijämeduse pastaga. Viimases etapis hologrammide eemaldus 1 – 2 etapiliselt. Tumedate autode puhul peab kasutama lõikejälgede ning hologrammide eemaldauseks rohkem erinevaid pastasid ja kettaid kui heledate värvitoonide puhul. Sellest tulenevalt on tumeda auto poleerimine ka kallim.

MILLIST TEENUST VALIDA

Kõigepealt püüa hinnata oma auto värvkatte sisukorda. Kas see on veel üsna heas seisukorras või on juba suhteliselt kulunud? Seejärel tee endale selgeks poleerimise eesmärk. Kas soovid autot värskendada ja läiget juurde saada või saavutada maksimaalset tulemust süvapoleerimisega?
Üldjuhul kui on tegemist mõne aasta vanuse sõidukiga, mille värvi seisukord on suhteliselt hea, siis annab läigestav poleerimine piisavalt hea tulemuse. Kui aga värv on liialt matiks kulunud, ei pruugi läigestava poleerimisega oodatud tulemust saavutada. Siis on mõistlik otsustada süvapoleerimise kasuks.

Eemalt vaadates ei pruugi läigestava ja süvapoleerimise erinevust märgata (juhul kui läigestava poleerimise on läbinud heas seisukorras auto). Mõlemal juhul näeb auto väga hea välja. Vahe on näha autot lähemalt vaadates.

Kui sa ei ole oma valikus kindel, võta minuga ühendust ning leiame koos sobiva lahenduse.