PÕHIVEAD, MIDA AUTOT VAHATADES VÄLTIMA PEAKSID

Üks levinumaid põhjuseid, miks auto minu juurde poleerimisse tuuakse, on olnud autoomaniku algne soov ise oma auto eest hoolt kanda. Teadmatus õigetest töövõtetest auto pesemisel ja vahatamisel on aga viinud olukorrani, kus kokkuvõttes on oma autole tehtud rohkem kurja kui head. Silma riivav tulemus ilmub nähtavale kõige paremini alles siis, kui vahakiht on maha kulunud. Siinkohal püüan sulle abiks olla ning välja tuua kõige olulisemad vead, mida peaksid vahatamisel vältima, kui oled siiski otsustanud selle töö ise kodus ette võtta.

ETTEVALMISTUS VAHATAMISEKS

Kõigepealt tuleb auto korralikult puhtaks pesta, kasutades nii pigileotusvahendit kui šampooni. Värv peab saama võimalikult puhtaks ning rasva- ja õlivabaks. Pesemisel enne vahatamist mitte kasutada vaha sisaldavaid šampoone. Mustus ja liivaterad, mis pinnalt eemaldamata jäävad, toimivad hiljem vaha peale kandmisel abrasiividena ning tekitavad hõõrdumisel mikrokriime. Väga levinud on olukord, kus auto pestakse õues hoolikalt puhtaks, tuul kannab puhtale autole kerge liiva peale ning vahatamise käigus hõõrutakse liivateradega auto pind kriimuliseks. Auto pesemisest kodus saad lähemalt lugeda siit.

Kui auto pesemisega välitingimustes on võimalik veel hakkama saada, siis vahatada tuleks kindlasti juba siseruumis. Õues vahatades võid kindel olla, et õhus lendlevad liivaterad tekitavad su autole püsivalt kriimustatud värvipinna. Samuti ei tohi vaha kasutada päikese käes.

VAHA PEALE KANDMINE JA EEMALDAMINE

Ära kasuta muid materjale peale spetsiaalse vahapadja. Lapiga vaha peale kandes on oht vahaga liialdada. Pealekantav vahakiht peab olema mõõdukas. Liigselt paksu kuivanud vahakihi eemaldamine on tülikas ning sellega võivad kaasneda soovimatud jäljed, mida hiljem on raske eemaldada. Samuti pead olema tähelepanelik mustade kummi- ja plastikdetailide suhtes – vahatamise käigus neile vastu minnes tungib vaha detailide pooridesse ning sellistest heledatest jälgedest on hiljem pea võimatu lahti saada. Kui käsi ei ole nii täpne kui professionaalsel tegijal, soovitan matt mustad plastik- ja kummidetailid kinni katta või teipida.

Vahatades üle kahe keredetaili korraga, lükkad vaha detailide vahele, mida hiljem on raske kätte saada. Vahatada tuleks mööda liitekoha serva üks detail korraga – tiib, uks, kapott vms. korraga. Jälgi hoolega ettenähtud kuivamisaega pakendil, igal vahal on see erinev. Kui tootja ei ole seda välja toonud, siis oota kuni vaha on kuivanud heledaks. Tavaliselt kulub selleks 1 tund.  Vastasel juhul võib vaha liiga kiirelt eemaldatud saada või vastupidi, jättes vaha liiga kauaks peale, võib teatud vahadel selle eemaldamine osutuda suuremaks väljakutseks kui esialgu arvasid. 

Ühest mikrokiudlapist vaha eemaldamiseks ei piisa. Kuivanud vaha maha pühkimisel läheb esimene lapp vaha täis, jättes pühkimisest tekkivad jäljed värvipinnale alles. Need jäljed tuleb eemaldada teise, puhta mikrokiudlapiga. Viimasega käidki terve auto veelkord üle. Näiteks keraamilise vaha eemaldamiseks kasutatakse minimaalselt 3 lappi.

Kokkuvõtteks olgu öeldud, et kui puudub garaaž, ei soovita ma seda tööd välitingimustes ette võtta.